سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید ایکس باکس سری اس

ایکس باکس سری اس، یکی از کنسول‌ های مایکروسافت در نسل نهم است؛ این کنسول برادر کوچک‌تر پرچم‌دار مایکروسافت، یعنی ایکس باکس سری ایکس بوده و با برچسب قیمت 299 دلاری خود، باعث شده با خرید ایکس باکس سری اس، با هزینه خیلی کم‌تر پا به نسل نهم بگذاریم. Xbox Series S، در 10 نوامبر 2020 (20 آبان 1399)، به صورت جهانی عرضه و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

ظاهر کنسول Xbox Series S

قطعاً دلیل هیچکس از خرید ایکس باکس سری اس و به صورت کلی کنسول‌ها، زیبایی ظاهری نیست. بهرحال، از لحاظ ظاهری، ایکس باکس سری اس، خیلی کوچک‌تر و جمع و جور‌تر از برادر بزرگ خود یعنی ایکس باکس سری ایکس است. Xbox Series S، با طول 191 میلی‌متر، عرض 63.5 میلی‌متر و ارتفاع 275 میلی‌متری، حدود 60 درصد از سری ایکس کوچک‌تر است؛ با این تفاسیر می‌توان، سری اس را کوچک‌ترین کنسول تاریخ مایکروسافت نامید. تا به حال فقط از رنگ سفید سری اس، رونمایی شده است که برروی آن شاهد دایره‌ای بزرگ و مشکی‌ رنگ، مربوط به فن خنک‌کننده هستیم. Xbox Series S، به صورت افقی و عمودی قابل استفاده است؛ می‌توانید آن را هرجایی که دوست دارید گذاشته و از طراحی و کوچک و زیبای آن لذت ببرید.

مشخصات فنی Xbox Series S

هرچند خرید ایکس باکس سری اس، برای بعضی افراد به معنای خرید کنسولی ضعیف و بی‌کیفیت است؛ اماً اصلا چنین فکر‌هایی به ذهن خود راه ندهید. باتوجه به قیمت پایین‌تر Xbox Series S نسبت به Xbox Series X و PS5 قطعاً شاهد سخت‌افزاری ضعیف‌تر خواهیم بود؛ اما، ایکس باکس سری اس، قدرت اجرای بازی‌های نسل نهم را در رزولوشن 1440p با نرخ 60 فریم برثانیه واقعی، خواهد داشت. قدرت پایین این کنسول دلیل نمی‌شود که قادر به اجرای بازی‌های نسل نهم نباشد، بلعکس، سری اس از ویژگی‌هایی مانند ری تریسینگ، لودینگ‌های سریع، نرخ فریم بالا و سایه‌زنی با نرخ متغیر شما را وارد نسل نهم می‌کند و بستری فراهم می‌کند که حسابی از نسل جدید بازی‌های ویدیویی لذت ببرید.

خرید ایکس باکس سری اس

قطعات به کار رفته در سری اس

مایکروسافت برای سری اس از همان CPU هشت هسته‌ای Zen سری ایکس، استفاده کرده، تفاوت اصلی این دو کنسول در GPU خودنمایی می‌کند، جایی که در ایکس باکس سری اس از پردازنده‌ی گرافیکی RDNA 2 با قدرت 4 ترافلاپس استفاده شده که خیلی‌پایین‌تر و ضعیف‌تر از پردازنده 12 ترافلاپسی ایکس باکس سری ایکس است. حافظه کنسول، 10 گیگابایت رم GDDR6 بوده که 6 گیگابایت کم‌تر از رم به کار رفته در سری ایکس بوده. ایکس باکس سری اس، فاقد درایور نوری است و باید نسخه دیجیتالی بازی‌ها را تهیه و استفاده کنید. فضای ذخیره‌سازی در سری اس، SSD با حجم 512 گیگابایت بوده که علاوه‌بر افزایش سرعت لود بازی‌ها، خریداران را به فکر استفاده از هارد‌ اکسترنال، برای فراهم کردن فضای ذخیره‌سازی بیشتر نیز می‌برد.

کنترلر Xbox Series S

کنترلر ایکس باکس وان، از هرجهتی بی‌عیب و نقص بود؛ چه از لحاظ ارگونومی و چه از لحاظ کارایی، حتی? از حیث ظاهری کنترلر ایکس باکس وان خیلی‌خوب عمل کرده بود. تمام ویژگی‌های خوب کنترلر ایکس باکس وان باعث شد که مایکروسافت، تغییر خاصی در کنترلر‌های ایکس باکس سری اس و ایکس ایجاد نکند. هنوز باید از باطری‌های AA ساده استفاده کنید، مایکروسافت دلیل این اقدام را انعطاف‌پذیری و در دسترس بودن هرچه بیشتر کنترلر بیان کرده است. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تغییر در این کنترلر را می‌توان، اضافه شدن دکمه Share در پایین بین دو دکمه وسط، بیان کرد. این دکمه قرار است به راحتی عکس‌ها و ویدیو‌های ضبط شده شما را برای دوستانتان ارسال کند. درضمن، مایکروسافت با بهبود عملکرد دکمه‌های دی‌پد و استیک‌های آنالوگ، قصد بر ارائه تجربه‌ای روان‌تر و لذت‌بخش‌تر در نسل جدید، به مخاطب خود را دارد. راستی، بعد از خرید Xbox Series S، نیاز حتمی? به خرید کنترلر نیست، البته، اگر کنترلر ایکس باکس وان را در اختیار دارید؛ چرا که کنترلر‌ ایکس باکس وان با کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت و بلعکس هم خوانی دارند، این ویژگی بدون شک یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت است.

قابلیت Smart Delivery ایکس باکس سری اس

یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های Xbox Series S چیزی نیست جز قابلیت Smart Delivery، به واسطه آن شما قادر هستید بازی‌های نسل هشتمی خود را برروی کنسول نسل نهمی خود منتقل کرده و با بهترین کیفیت ممکن به تجربه آن بپردازید. البته، این ویژگی به صورت بلعکس هم قابل استفاده است، یعنی می‌توان، بازی‌های ایکس باکس سری اس که از قابلیت اسمارت دلیوری پشتیبانی می‌کنند، برروی کنسول نسل هشتمی خود اجرا و از تجربه آن‌ها لذت ببرید. این قابلیت اجازه تجربه بازی‌های نسل قبل را باکیفیت بهتر و بدون هزینه اضافه در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، بدون شک تجربه بازی‌ها با نرخ فریم و کیفیت بالاتر نسبت به ایکس باکس وان، لذت‌بخش‌تر نیز خواهد بود. نکته قابل توجه این قابلیت امکان انتقال‌ فایل‌های ذخیره از کنسول‌های نسل هشتم به Xbox Series S است. درحال تجربه بازی مورد علاقه خود هستید و بخشی از بازی را پیش برده‌اید که به فکر تغییر نسل کنسول خود افتاده و سری اس را تهیه می‌کنید، بعد از خرید ایکس باکس سری اس می‌توانید ادامه بازی را باکیفیت نسل نهمی در کنسول جدید خود تجربه کرده و لذت ببرید. آثاری همچون هیلو اینفینیت، فورزا هورایزن 4، سایبرپانک 2077، اساسین کرید والهالا و … از اسمارت دلیوری پشتیبانی می‌کنند.

ویژگی Quick Resume در ایکس باکس سری اس

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد Xbox Series S و Xbox Series X قابلیت Quick Resume است. به واسطه این قابلیت، گیمر می‌تواند بازی‌های مختلفی را اجرا کرده و هرزمان که خواست خیلی‌سریع بین آن‌ها جابجا شود. این قابلیت می‌توان برای زمانی که از تجربه یک بازی خسته شده‌اید و می‌خواهید بازی دیگری را بدون معطلی تجربه کنید حسابی کاربردی باشد.

سرویس های ایکس باکس سری اس

در روز‌های ابتدایی نسل هشتم، مایکروسافت اوضاع خوبی نسبت به سونی نداشت و باید اقدامی جدی، برای راضی‌ نگه داشتن مخاطبان خود انجام می‌داد. اینجا بود که سرویس‌های بینظیر مایکروسافت از راه رسیدند. ابتدا سرویس گیم پس، سرویسی که با حق اشتراک ماهیانه، بازی‌های زیادی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و باخرید بتسدا توسط مایکروسافت، بازی‌های این کمپانی نیز برروی گیم پس قرار می‌گیرند. درادامه، نوبت به Game Pass Ultimate رسید؛ با خرید اشتراک این سرویس، علاوه‌بر محتویات گیم پس، ایکس باکس لایو گلد نیز برای خریداران دردسترس قرار می‌گیرد. با رسیدن به نسل نهم، سرویس گیمینگ ابری XCloud و سرویس اشتراکی EA Play به گیم پس آلتیمیت اضافه شده‌اند تا با مجمو‌عه‌ای کامل از سرویس‌های مایکروسافت طرف باشیم.